Odpowiedzi

2010-02-06T22:15:10+01:00
Wzór na prędkość spadku swobodnego
V = (2gh)^1/2

stąd h = V^2 / 2g

h = (20[m/s])^2 / 2 * 10[m/s^2] = 20[m]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T22:20:29+01:00
Dane:
V= 20m/s
g=10m/s2
Obliczyć
h=?
Wzory
Ep=mgh
Ek=m*V2/2
Rozwiązanie
Ep=Ek
mgh=m*V2/2
dzielimy przez m i mnozymy przez 2 otrzymujemy
2gh=V2
h=V2/2g
h=20*20/20
h=20m
rachunek jednostek
[h]=[(m2/s2):(m/s)]=[m]
odp.
wysokośc z jakiej spadła piłka to 20m
1 5 1