Odpowiedzi

2010-02-06T22:12:43+01:00
Mają specjalne barwiniki np. fikoerytryne, fukoksantyne więc mogą przeprowadzac fotosynteze na duzych głębokosciach
2010-02-06T22:13:31+01:00
Zielenice potrzebują słońca do przeprowadzania fotosyntezy... jak sama nazwa wskazuje [zielenice - zielony barwnik - chlorofil] dlatego muszą być bliżej powierzchni :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T23:04:07+01:00
Generalnie chodzi o mozliwość wykorzystania światła na większych głębokościach. Tam dochodzi tylko część światła, i stąd czerwony, brunatny kolor tych glonów. Zielone nie są w stanie na tych głębokościach pobierać dość energii.