Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T22:16:54+01:00
6:15=7,5:x
6x=15*7.5
6x=112,5/:6
x=18,75

18,75-15= 3.75 (m)

Odp. Drzew jest 3,75 metra większe od domu.
1 5 1
2010-02-06T22:20:21+01:00
Dom:
cień-6m,wysokość domu 15m
drzewo:
cień-7,5m,wysokość x
proporcje:
6=15
7,5=x
6x=112,5 :6
x=18,75 -wysokość drzewa

18,75-15=3,75m-o tyle drzewo jest wyższe od domu

odp.drzewo jest wyższe od domu o 3,75m
1 5 1