Drogą równoległą do toru kolejowego porusza sie motocyklista z szybkością 15metrów na sekunde,dogania go pociąg o długości 100metrów i wyprzedza go w czasie 10 sekund. oblicz z jaką prędkością porusza sie pociąg i jakie odcinki drogi pokonały te pojazdy podczas tego wyprzedzania

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T22:33:17+01:00
Dane: szukane:
V1= 15 m/s V2=?
t1= 10s s1=?
t2= 10s s2=?

s1=V1*t1
s1= 15m/s *10s = 150m

150m + 100m = 250m

s2= V2*t2
V2= s2/t2
V1= 250m/10s= 25m/s

Odp. Pociąg porusza się z prędkością 25m/s. Pociąg pokonał 250m a motocyklista 150m.
2010-02-06T22:37:35+01:00
S=V*t

motocyklista
s=15m/s*10s=150m

pociąg
s=150m+100m=250m
V=s/t=250m:10s = 25m/s

Odp. Pociąg porusza sie z prędkością 25m/s i podczas wyprzedzania pokonał 250m, natomiast motocyklista podczas wyprzedzania pokonał 150m.
2010-02-06T22:59:41+01:00
Vm = 15m/s
vp = (vm*t+100m)/10s
sm(droga motoru) = vm * t
sp(droga pociągu) = vp * t

sm=15m/s*10s=150m
vp=(15m/s*10s+100m)/10s=(150m+100m)/10s=250m/10s=25m/s
sp=25m/s*10s=250m


Odp. Pociąg porusza się z prędkością 25m/s.
Pociąg pokonał 250m. Motocyklista pokonał 150m.