Treść zadania:

"Pan Piotr wpłacił 2000zł do banku "Fortuna", w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 6% w stosunku rocznym. Oblicz, ile wynoszą odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostanie z nich panu Piotrowi, jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek w wysokości 19%. Jaki będzie stan konta pana Piotra po roku oszczędności?"

Proszę o rozwiązanie tego zadania.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T22:16:30+01:00
0,06 *2000=120zł zysk netto
0,19*120=22,8
120-22,8=97,2zł
2000 + 97,2= 2097,20zł
Taki jest roczny zysk po odprowadzeniu podatku
2010-02-06T22:17:31+01:00
Odsetki: 6% z 2000 zł
2000 zł×0,06 = 120 zł
Podatek: 19% ze 120 zł
120 zł × 0,19 = 22,8 zł
Odsetki po odprowadzeniu podatku: 120 zł-22,8 zł=97,2 zł
Stan konta po roku oszczędności: 2000 zł + 97,2 zł = 2097,2 zł
2010-02-06T22:20:23+01:00
2000 - 100%
x - 6%
x = 2000*6/100
x=120zł
Po roku odsetki będą wynosiły 120zł
100% - 120zł
19% - x
x = 19*120/100
x = 22,80
120zł - 22,80 = 97,20zł +2000 = 2097,20zł
odp.Pan Piotr po roku oszczędzania będzie miał 2097,20zł
1 5 1