Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T22:44:07+01:00
2Na+2HCl-->2NaCl+H2
chlorek sodu i wodór w postaci gazu
Ca+2HCl --> CaCl2 + H2
chlorek wapnia i ulatniający się wodór w postaci gazu ( strazłka do góry jeszcze musi być przy wodorze i tu i tu)
3 3 3
2010-02-07T00:12:30+01:00
2Na+ 2HCl-> 2NaCl+ H₂
powstaje chlorek sodu (potocznie sól kuchenna)

Ca+ 2HCl-> CaCl₂+ H₂
powstaje chlorek wapnia
3 3 3