Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T23:03:39+01:00
Rowerzysta jedzie ze stałą prędkością 6 m/s
ile obrotów wykona koło roweru w czasie 20 sekund jeżeli promień tego koła
wynosi 0.382

V = 6m/s
t = 20s
r = 0,382 m
x = ?

1. Obliczam jaką droge pokona rowerzysta w ciagu 20s
V = s : t
s = V*t
s = 6m/s*20s
s = 120 m

2. Obliczam obwód koła roweru
O = 2*π*r
O = 2*π*0,382 m
O = 2*3,14*0,382
O = 2,39896 m
O ≈ 2,4 m
Jeden obrót koła to droda 2,4 m

3. Obliczam ile obrotów wykona koło rowerzysty w czasie 20 s
x = 120 m : 2,4m/1 obrót koła
x = 50 obrotów

Odp.W czasie 20 s koła o promieniu r = 0,382m wykona 50 obrotów.
1 4 1
2010-02-06T23:05:07+01:00
Dane:
V=6m/s
t=20 s
r=0,382m
szukane:
ile obrotów wykona koło?
najpierw musimy obliczyć drogę
V=S/t z tego s=V *t
s= 6m/s *20 s
s=120m
następnie musimy obliczyć obwód koła
L= 2 pi *r
L= 2 *3,14 *0,382m
L= 2,4m
obliczamy ilość obrotów
120m:2,4m=50
odp:koło wykona 50obrotu.
2 3 2
2010-02-06T23:11:19+01:00
V=6m/s
t=20 s
r=0,382m

s=V*t
s= 6m/s*20 s
s=120m

L=2π*r
L=2*3,14*0,382m
L=2,4m

120m:2,4m=50

odp.: Koło wykona 50 obrotów.

jeśli pomogłem daj naj ;))
2 3 2