1 Zadanie
Na trzy pierwsze nagrody w konkursie piosenkarskim przeznaczono 1200 złotych. Zdecydowano, że nagroda druga będzie niższa o 400 zł. od pierwszej, a nagroda trzecia niższa o 100 zł. od drugiej.
Oznacz przez X kwotę przeznaczana na pierwszą nagrodę. Oblicz, układając i rozwiązując odpowiednie równanie, ile złotych otrzyma laureat pierwszej nagrody. Napisz obliczenia
Ile zł. przeznaczono na druga a ile na trzecią nagrodę ??

3

Odpowiedzi

2010-02-06T22:56:15+01:00
X - 1. nagroda
x-400zł - 2. nagroda
x-500zł - 3. nagroda
x+x-400zł+x-500zł = 1200 zł
3x=2100 zł
x=700 zł
1. nagroda - 700 zł
2. nagroda - 300 zł
3. nagroda - 200 zł
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-06T22:56:46+01:00
Na trzy pierwsze nagrody w konkursie piosenkarskim przeznaczono 1200 złotych. Zdecydowano, że nagroda druga będzie niższa o 400 zł. od pierwszej, a nagroda trzecia niższa o 100 zł. od drugiej.
Oznacz przez X kwotę przeznaczana na pierwszą nagrodę. Oblicz, układając i rozwiązując odpowiednie równanie, ile złotych otrzyma laureat pierwszej nagrody. Napisz obliczenia
Ile zł. przeznaczono na druga a ile na trzecią nagrodę ??


x + (x-400) + (x-400-100) = 1200
x + x - 400 + x - 500 = 1200
3 x = 1200 + 900
3 x = 2100 / /3
x = 700 zł

700 - 400 = 300
300 - 100 = 200

Odp. Na pierwszą nagrodę przeznaczono 700 zł, na drugą - 300 zł, na trzecią - 200 zł
2010-02-06T23:13:19+01:00
X-I miejsce
y-II miejsce
z-III miejsce
x+y+z=1200zł
x=y+400
z=y-100

y+400+y+y-100=1200
3y=1200-400+100
3y=900 :3
y=300

x=y+400
x=300+400
x=700

z=y-100
z=300-100
z=200

odp.za I miejsce nagroda 700zł, za II miejsce 300zł,a za III miejsce 200zł