BARDZO PROSZĘ O POMOC !!!!
WYBIERAM NAJLEPSZE ROZWIĄZANIA !!!

Zad1

a) 4(3x+2)>32 b) 5x-4<4x-5

Zad2

a) 2(x+5)-7 większe lub równe 8 b) 3x-(5-x) większe lub równe 2

Zad3

a) jedna druga x - 4 < jedna trzecia x + 2 |razy

b) 2x + 1 przez 5 < jedna druga | razy

Zad4

a) 5( x-4 ) > lub równe -3( 2x +3 ) b) 0,5(12-0,8x) < 0,75(-x+3,6 )

Zad5

a) minus dwie trzecie ( 6x-3) > pięć ósmych ( 16+4x)

b) x+5 przez 4 < lub równe 7-x przez 6

Zad6

a) (2x-5) przez 5 - (3x+5) przez 10 < 5

b) 4x trzecich + ( 2x-4) przez 4 < jedna cała i jedna druga x + 5

BARDZO PROSZĘ

Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJE !!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T00:46:14+01:00
Zad1

a) 4(3x+2)>32
12x +8 > 32
12x > 32 -8
12x > 24
x > 24 : 12
x > 2

b) 5x-4<4x-5
5x -4x < -5 +4
x < -1

Zad2

a) 2(x+5)-7 większe lub równe 8
2x + 10 -7 ≥ 8
2x +3 ≥ 8
2x ≥ 8 - 3
2x ≥ 5
x ≥ 5/2
x ≥ 2,5

b) 3x-(5-x) większe lub równe 2
3x -5 +x ≥ 2
4x ≥ 2 +5
4x ≥ 7
x ≥ 7/4
x ≥ 1,75

Zad3

a) jedna druga x - 4 < jedna trzecia x + 2 |razy
1/2x - 4 < 1/3x + 2 /*6
3x - 24 < 2x + 12
3x -2x < 12 +24
x < 36

b) 2x + 1 przez 5 < jedna druga | razy
(2x+ 1):5 < 1/2 /*10
2(2x +1) < 5
4x +2 < 5
4x < 5 -2
4x < 3
x < 3/4
x < 0,75


Zad4

a) 5( x-4 ) > lub równe -3( 2x +3 )
5x -20 ≥ -6x -9
5x +6x ≥ -9 + 20
11x ≥ 11
x ≥ 11 : 11
x ≥ 1

b) 0,5(12-0,8x) < 0,75(-x+3,6 )
6 - 0,4x < -0,75x + 2,7
- 0,4x + 0,75 x < 2,7 -6
0,35 x < - 3,3
(35/100)x < 33/10
(7/20)x < 33/10
x < (33/10) : (7/20)
x < (33/10)*(20/7)
x < 66/7
x < 9 i 3/7

Zad5

a) minus dwie trzecie ( 6x-3) > pięć ósmych ( 16+4x)
-2/3(6x -3) > 5/8(16 + 4x)
-4x + 2 > 10 + 5/2x
-4x -5/2 x > 10 -2
-8/2x -5/2x > 8
(-13/2) x > 8
x < 8 : (-13/2)
x < 8*(-2/13)
x < - (16/13)
x < - 1 i 3/13

b) x+5 przez 4 < lub równe 7-x przez 6
(x+5):4 ≤ (7 -x) :6 /*12
3( x+ 5) ≤ 2( 7 -x)
3x + 15 ≤ 14 -2x
3x +2x ≤ 14 -15
5x ≤ -1
x ≤ -1/5

Zad6

a) (2x-5) przez 5 - (3x+5) przez 10 < 5
(2x -5):5 - (3x +5) : 10 < 5 /*10
2(2x -5 ) - (3x + 5) < 50
4x - 10 -3x -5 < 50
x -15 < 50
x < 50 + 15
x < 65


b) 4x trzecich + ( 2x-4) przez 4 < jedna cała i jedna druga x + 5
(4/3)x + (2x - 4) : 4 < 1½x + 5 /*12
16x + 3(2x -4) < 18x + 60
16x + 6x - 12 < 18x + 60
22x - 18x < 60 + 12
4x < 72
x < 72 : 4
x < 18
2010-02-07T01:22:00+01:00
Rozwiazania w załączniku

zad 6 będzie tu bo nie mogę wkleić do załącznika

a) (2x-5) przez 5 - (3x+5) przez 10 < 5
(2x -5):5 - (3x +5) : 10 < 5 /*10
2(2x -5 ) - (3x + 5) < 50
4x - 10 -3x -5 < 50
x -15 < 50
x < 50 + 15
x < 65
x∈(-∞,65)

b) 4x trzecich + ( 2x-4) przez 4 < jedna cała i jedna druga x + 5
(4/3)x + (2x - 4) : 4 < 1½x + 5 /*12
16x + 3(2x -4) < 18x + 60
16x + 6x - 12 < 18x + 60
22x - 18x < 60 + 12
4x < 72 /: 4
x < 18
x∈(-∞,18)