Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T00:04:15+01:00
Dane:
a=20m
b=10m
p=100 kPa - tyle wynosi ciśnienie atmosfery ziemskiej przy powierzchni (to samo, co 1000 hPa)

Szukane:
F - siła nacisku atmosfery na dach

Rozwiązanie:
Powierzchnia dachu:
S= ab = 20m * 10m = 200 m²
Ciśnienie = Siła parcia / powierzchnię:
p=F/S
Więc:
F = p * S = 100kPa * 200m² = 20000kN = 2*10⁷ N

Jeśli uwzględnimy poprawkę danych (100 kPa), to siła parcia wynosi 2*10⁷ N, jeśli nie - to siła będzie aż 10 razy większa...
3 5 3
2010-02-07T00:06:22+01:00
A=10m
b=20m
P(pole)=20∧10=200m²
c(cisnienie)=1000kPa=1000000Pa
F=???
c=F:P
F=c ∧ P
F=200m²∧1000000Pa=200000000N=200000 kN
Odp:Sila nacisku wynosi 200000 kN.
2010-02-07T00:09:04+01:00
Dane:S= 20m* 10m=200m2
p=1000kPa=1000000Pa
szukane:
F=?
p=F/S
F=p * S
F=1000000Pa *200m2
F=200000000N
F=200MN
odp:siła działająca na dach wynosi 200MN
2 5 2