Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T09:03:55+01:00
HNO3 = 1*1,01+1*14,01+3*16=63,02 masa
63,02 - 100%
14,01 - x
x=14,01*100/63,02=22,23% zawartość azotu

HNO2 = 1*1,01+1*14,01+2*16=47,02 masa
47,02 - 100%
14,01 - x
x=14,01*100/47,02=29,79%

PS Liczę na naj :)
4 4 4
2010-02-07T10:15:08+01:00
M HNO2 = 1 + 14 + 32 = 47
%N = 14 / 47 * 100% = 29,79


M HNO3 = 1 + 14 + 48 = 63
% N = 14 / 63 * 100% = 22,22

Większa zawartość azotu znajduje się w kwasie azotowym III :)
8 3 8
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T13:55:56+01:00
HNO2 = 1*1,01+1*14,01+2*16=47,02
47,02 - 100%
14,01 - x
x=14,01*100/47,02=29,79% <- zawartośc azotu


HNO3 = 1*1,01+1*14,01+3*16=63,02
63,02 - 100%
14,01 - x
x=14,01*100/63,02=22,23% <- zawartość azotu


prosze:)

2 4 2