Odpowiedzi

2010-02-07T09:17:33+01:00
Hubert i Jan van Eyckowie - rzeźba sakralna, rozwuj rzeźby kamiennej
hams Melin - rzeźba romańska
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T09:18:59+01:00
* Dante Alighieri - Boska Komedia
*Wit Stwosz- Ołtarz Mariacki
*Anonim - Pieśń o Rolandzie
*Św. Augustyn- Wyznania
* Gall Anonim - Kroniki
*Hans Memling "Sąd ostateczny"(malarstwo)
2010-02-07T09:20:11+01:00
Pierwsze wieki średniowiecza nie wydały wielu twórczych filozofów, choć zdarzały się wyjątki (Alkuin, Jan Szkot Eriugena).

Św Augustyn-augustynizm
Św Tomasz-Summa teologiczna, scholastyka itd


Średniowiecze to okres gdzie duchowieństwo odgrywało dużą rolę.


Ważne postacie to również:

* Polityka
o Karol Wielki
o Wilhelm Zdobywca
o Jan Hus
o papież Innocenty III
o Ludwik IX Święty
o Filip IV Piękny
o Fryderyk I Barbarossa
o Mahomet
o Karol VII Walezjusz
o Edward II
o Pepin Krótki
o Otton I
o Joanna d'Arc
* Literatura
o Dante Alighieri
o Geoffrey Chaucer
* Sztuka
o Cimabue
o Duccio Di Buoninsegna
o Simone Martini
o Lluis Borrassa
o Stefan Lochner
o Konrad z Soest (Konrad von Soest)
o Lukas Moser
o Giuseppe Arcimboldo
* Myśliciele
o Augustyn z Hippony
o Tomasz z Akwinu
o Bakardo
* Inni
o Cyd
o Mammasko Suydani
o Chlodwig
o Hrabia Roland