Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T09:23:59+01:00
Kościół nasz jest święty, ponieważ głosi świętą naukę Jezusa Chrystusa.
Kościół jest powszechny, (a nie narodowy lub lokalny), ponieważ jest on przeznaczony dla wszystkich ludzi.
Kościół katolicki jest zwany Apostolskim, ponieważ jest wyświęcony przez Apostołów, uczy tego samego, co Apostołowie i udziela tych samych sakramentów świętych, co oni.
32 4 32
2010-02-07T09:25:34+01:00
*powszechny- wiara jest dostępna dla każdego człowieka( inaczej katolicki-powszechny)
*apostolski- zbudowany na fundamencie Apostołów
*jeden- jeden prawdziwy, bo Chrystus założył tylko jeden Kościół(wszędzie wyznaje tę samą wiarę, udziela tych samych sakramentów i uznaje tę samą najwyższą władzę)
* święty- uświęcony przez Chrystusa Duchem Świętym
33 4 33