Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble?

2

Odpowiedzi

2010-02-07T09:29:25+01:00
X - prawe ramię
2x-4=x+4
2x=x+8
x=8
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T09:35:34+01:00
X - liczba wróbli na prawym ramieniu (na początku)
2x - liczba wróbli na lewym ramieniu (na początku)
2x-4 - liczba wróbli na lewym ramieniu (później)
x+4 - liczba wróbli na prawym ramieniu (później)
x+2x=3x=? - suma wróbli siedzących na strachu (to czego szukamy)
2x-4=x+4
2x-x=4+4
x=8
suma wróbli:
x+2x=3x
3x=3*8=24
7 5 7