Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T09:40:11+01:00
A) Księga siódma "Rada"

od 325 do 330

Lecz Prusak śmiał podjąć się Sędziego obrony
I wołał z wzniesionymi ku szlachcie ramiony:
"Panowie Bracia! aj! aj! a na boskie rany!
Co znowu? Panie Klucznik, czy Waść opętany?
Czy o tym była mowa? Że ktoś miał wariata,
Banita bratem, to co? karać go za brata!

b) księga III od 631 do 635 ( tytuł księgi "Umizgi")

Te Państwa niebo włoskie, jak o nim słyszałem,
Błękitne, czyste, wszak to jak zamarzła woda;
Czyż nie piękniejsze stokroć wiatr i niepogoda?
U nas dość głowę podnieść, ileż to widoków!
Ileż scen i obrazów z samej gry obłoków!

masz
5 4 5
2010-02-07T09:40:37+01:00
A) Lecz Prusak śmiał podjąć się Sędziego obrony
I wołał z wzniesionymi ku szlachcie ramiony:
<< Panowie Bracia! aj! aj! a na boskie rany!
Co znowu? Panie Klucznik, czy waść opętany?
Czy o tym była mowa? Że ktoś miał wariata,
Banita bratem, to co? karać go za brata!

b) << I miał rozum! zawołał Tadeusz z zapałem:
Te państwa niebo włoskie, jak o nim słyszałem,
Błękitne, czyste, wszak to jak zamarzła woda;
Czyż nie piękniejsze stokroć wiatr i niepogoda?
U nas dość głowę podnieść, ileż to widoków!
Ileż scen i obrazów z samej góy obłoków!

Proszeee :)
Mam nadzieję, że pomogłam :P
6 3 6