Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T09:36:30+01:00
A) F­­­ ‾
9 protonów, 10 elektronów, 2 powłoki elektronowe
b) Cl­­­­­­‾
17 protonów, 18 elektronów, 3 powłoki elektronowe
c) K+
19 protonów, 18 elektronów, 4 powłoki elektronowe
d) Mg²+
12 protonów, 10 elektronów, 3 powłoki elektronowe
e) S²­­­‾
16 protonów, 36 elektronów, 3 powłoki elektronowe

Pozdrawiam :)
43 4 43
2010-02-07T09:47:21+01:00
A) 9 protonów, 10 elektronów, 2 powłoki,
b) 17 protonów, 18 elektronów, 3 powłoki,
c) 19 protonów, 18 elektronów, 3 pwołoki,
d) 12 protonów, 10 elektornów, 2 powłoki,
e) 16 protonów, 18 elektronów, 3 powłoki.

Kiedy tworzymy jony zmienia nam się na pewno liczba elektronów, a czasami także liczba powłok elektronowych. :)
18 5 18
2010-02-07T10:48:24+01:00
A) F­­­ ‾ : 9 protonów, 10 elektronów, 2 powłoki,
b) Cl­­­­­­‾ : 17 protonów, 18 elektronów, 3 powłoki,
c) K+ : 19 protonów, 18 elektronów, 3 powołoki,
d) Mg²+ : 12 protonów, 10 elektronów, 2 powłoki,
e) S²­­­‾ : 16 protonów, 18 elektronów, 3 powłoki.

Myślę, że pomogłem.
1 5 1