Odpowiedzi

2010-02-07T09:40:34+01:00
Krótsza podstawa - 10 cm
Ramię - 4 cm
Dłuższa podstawa - 10 cm + 2× 5√3 cm = 10 cm + 10√3 cm
Wysokość - 2 cm
P= (20 cm + 10√3 cm) ÷ 2 × 2 cm = 20 cm² + 10√3 cm²
2 5 2
2010-02-07T10:01:03+01:00
Podstawa a =10
podstawa b=14 √3
wysokość = 2
P = [(10+ 14 * √3) ÷ 2 ] *2
P = 24 √3
odp. pole tego trapezu wynosi 24 √3 cm ²
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T10:01:36+01:00
Koniecznie zrób rysunek( w załączniku masz tylko trochę nieczytelne mogą być oznaczenia):
a - krótsza podstawa (górna)
b - dłuższa podstawa (dolna) b=a+2x
c - ramie trapezu
α - kąt nachylenia ramienia do podstawy
P=? - pole
sqrt= pierwiastek
sin30⁰=h/c cos30⁰=x/c
½=h/c sqrt(3)/2=x/c
2h=c 2x=sqrt(3)*c
h=c/2 x=sqrt(3)*c/2
h=4cm/2=2cm x=sqrt(3)*4cm/2
x=sqrt(3)*2cm
b=a+2x=10cm+2*sqrt(3)*2cm=10cm+4*sqrt(3)cm
P=½*(a+b)*h
P=½*(10cm+10cm+4*sqrt(3)cm)*2cm
P=20cm+4*sqrt(3)cm
tak, możesz zostawić wynik, ale jeśli chcesz to pod sqrt(3) można podstawić wartość 1,7 i wtedy pole trapezu wynosi:
P=20cm+4*1,7cm=20cm+6,8cm=26,8cm
3 5 3