Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T09:57:23+01:00
Pole = (a+b)*h/2

a-4 cm
b-12 cm
h-4 pier z 3

P-(4+12)* 4 pierw z 3/2

16*4 pierw z 3 /2

8*4 pierw z 3

p=32 pierw z 3 cm kwadratowych


Ob: a+b+c+d
Ob-4+12+8+8
Ob- 32 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T10:05:07+01:00
W podstawie oznaczamy odl.od wierzch.do opuszczonej wysok.-x,od drugiej do kolejn wierzch w podstawie-j,lewe ramie trapezu-f,prawe-z

tg30=4√3/x
√3/3=4√3/x
x=12

ctg60=y/4√3
y=√3/3*4√3=4

sin30=4√3/f
1/2=4√3/f
f=8√3

sin60=4√3/z
z=8
pole=(a+b)*1/2*h=(20+4)*1/2*4√3=48√3
obwod=20+4+8+8√3=32+8√3