Odpowiedzi

2010-02-07T10:15:14+01:00
A)żelazo+tlen-->tlenek żelaza(III)
b)woda--->tlen+wodór
c)bar+tlen-->tlenek baru
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T10:16:06+01:00
Tlen+żelazo------>tlenek żelaza
tlenek wodoru-------->tlen+wodór
bar+tlen------>tlenek baru
2010-02-07T10:26:13+01:00
Odp.
a)Równanie reakcji chemicznej(pamiętaj to nie reakcja),
żelazo+tlen=tlenek żelaza (II),
2Fe+O2=2FeO,
b) Elektroliza zakwaszonej wody,np.H2SO4,
woda=tlen+wodór,
2H2O=O2+2H2,normalnie reakcja nie zachodzi,
c)
bar+tlen=tlenek baru,
2Ba+O2=2BaO.