ZAD. Na rzece zbudowano most, który zachodzi na jej brzegi: 150 m mostu zachodzi na jeden brzeg, a 1/3 długości mostu na drugi brzeg. Oblicz szerokość rzeki jeśli stanowi ona 1/6 długości mostu.
Potrzebne mi na dzisiaj z góry serdeczne dzięki :)

2

Odpowiedzi

2010-02-07T10:26:25+01:00
X - długość całego mostu
1/6 x - szerokość rzeki
150 m - odcinek mostu zachodzący II brzeg
1/3 x - odcinek mostu zachodzący II brzeg
150m - zachodzi na I brzeg

Liczymy jaką wartośc całego mostu stanowi odcinek zachodzący na II brzeg z równania:
x- 1/3 x - 1/6 x = x - 2/6x - 1/6x = x - 3/6 x = 3/6x = 1/2x
150 m = 1/2 x /* 2
x = 300 m
Cały most ma 300m

Szerokośc rzeki to
1/6 * x = 1/6 * 300m = 50m
Odp. Rzeka ma szerokosc 50 metrów
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T10:29:08+01:00
Dane:
most, który zachodzi na jej brzegi: 150 m mostu zachodzi na jeden brzeg, a 1/3 długości mostu na drugi brzeg.
x- długość mostu
Rozwiązanie:
x=150m+1/6x+2/6x
x=150m+1/2x
1/2x=150m/*2
x=300m
1/6*300=50m
Odpowiedź:Szerokość rzeki wynosi 50 metrów.