Odpowiedzi

2010-02-07T10:34:53+01:00
-ulistnienie to sposób, w jaki liście rozmieszczone są na łodydze
-osadzenie liścia
-kształt liścia
-podział blaszki liściowej:
liście pojedyncze
liście złożone


mam nadzieję ,iż w jakikolwiek sposób pomogłam... :)
23 4 23
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T10:36:57+01:00
Ulistnienie to sposób, w jaki liście rozmieszczone są na łodydze, z uwzględnieniem ich pozycji względem siebie. Gdy z węzła wyrasta jeden liść mówi się o skrętoległym ustawieniu liści (linia łącząca ich nasady obiega łodygę spiralnie). Odmianą tego ulistnienia jest ulistnienie naprzemianległe. Jeżeli z węzła wyrasta kilka liści ulistnienie określa się jako okółkowe, które w przypadku 2 liści w węźle nazywa się naprzeciwległym lub nakrzyżległym. Przy ułożeniu naprzeciwległym wszystkie pary liści na łodydze znajdują się w jednej płaszczyźnie. Przy ułożeniu nakrzyżległym - oś pary liści ustawiona jest pod kątem 90 stopni w stosunku do par leżących powyżej i poniżej. W przypadku skrócenia łodygi liście mogą tworzyć różyczkę liściową (rozetę) sprawiając wrażenie wyrastania z jednego miejsca.

23 4 23
2010-02-07T10:41:15+01:00
- naprzeciwległe
-naprzemianległe
-skrętoległe
22 4 22