W kartonowym pudełku ustawiono na jego dnie jednakowe puszki kawy;w trzech rzędach po sześć puszek.Dno każdej puszki jest w kształcie koła o promieniu 4cm.
-Podaj długość i szerokość dna kartonu.
-Wiedząc że w jednej puszce znajduje się 250g kawy(netto),oblicz masę (netto) kawy w całym kartonie.Wynik podaj w kilogramach.
(puszki ustawione w kartonie ściśle przylegały do siebie)

2

Odpowiedzi

2010-02-07T10:52:55+01:00
Szerokosc - 3 × 8 cm (2 promieni 4 × 2 = 8) = 24 cm
dlugosc - 6 × 8 cm = 48 cm

ilosc puszek - 3 × 6 = 18

18 x 180 g = 3240 g

3240 g = 3,24 kg
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T12:44:27+01:00
Długość: 4cm x 6 = 24 cm
szerokość: 4cm x 3 = 12 cm
ilośc puszek: 3 x 6 = 18
waga: 18 x 250g = 4500g
4500 g = 4,5kg
2 4 2