Odpowiedzi

2010-02-07T10:56:58+01:00
1:4 czyli 5 części herbaty zmieszano razem (1+4)

25g : 5 części = 5 gram każda część herbaty

a to znaczy, że:
1:4 = 1*5 : 4*5
1:4 = 5:20

zmieszano ze sobą:
5g herbaty Asam i 20g herbaty Madras
1 3 1
2010-02-07T11:02:34+01:00
X- ilość g herbaty Asam
y- ilość g herbaty Madras

x+y=25
4x=y

y=4x
x+4x=25

y=4x
5x=25/:5

y=4x
x=5

x=5
y=20

Odp:W tej mieszance jest 5g hesbaty Asam i 20 g herbaty Madras.

równanie rozwiązane metodą podstawiania
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T11:03:15+01:00
25g herbaty- 100%
Stosunek 1:4 - oznacza, że herbaty Madras znajdowało się 4 razy więcej niż herbaty Asam.
Jeśli zatem obie herbaty ważyły razem 25g, to należy podzielić wagę przez pięć:
25 g :5=5g
Jest to waga herbaty Asam.Aby uzyskać wagę herbaty Madras należy pomnożyć razy 4 wagę Asam:
5g *4=20
A zatem:
Herbata Asam - 5g
Herbata Madras- 20 g
1 3 1