Dobierz współczynniki stechiometryczne w równaniach reakcji chemicznych.
a) Cu + O2 ---> Cu2O
b) Al + O2 ---> Al2O3
c) H2 + N2 ---> NH3
d) K + Cl2 ---> KCl
e) CuO + C ---> Cu + CO2
f) H2 + Cl2 ---> HCl
g) N2O ---> N2 + O2
h) CH4 + O2 ---> CO2 + H2O
i) Pb + O2 ---> PbO
j) N2O3 + H2O ---> HNO2
k) Fe2O3 + H2 ---> Fe + H2O
l) SO2 + O2 ---> SO3
ł) NH3 + O2 ---> N2 + H2O
m) CO + O2 ---> CO2
n) Cu2O + C ---> Cu + CO2
o) Na + Cl2 ---> NaCl
p) Fe + Cl2 ---> FeCl3
r) P4 + O2 ---> P4O10

To jest ZBIÓR DLA GIMNAZJUM " CHEMIA W ZADANIACH I PRZYKŁADACH " NOWA ERA zadanie 4/ 45 . Jeśli ktoś ma ten zbiór to proszę jeszcze o zadanie 5/45 =].
DAJE NAJ .!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T11:03:10+01:00
A) 4Cu + O2 ---> 2Cu2O
b) 4Al +3 O2 ---> 2Al2O3
c) 3H2 + N2 ---> 2NH3
d) 2K + Cl2 --->2 KCl
e) 2CuO + C ---> 2Cu + CO2
f) H2 + Cl2 ---> 2HCl
g) 2N2O --->2 N2 + O2
h) CH4 + 2O2 ---> CO2 + 2H2O
i) 2Pb + O2 ---> 2PbO
j) 2N2O3 + 2H2O ---> 4HNO2
k) Fe2O3 + 3H2 ---> 2Fe + 3H2O
l) 2SO2 + O2 ---> 2SO3
ł) 2NH3 + 1 1/2O2 ---> N2 + 3H2O
m) 2CO + O2 ---> 2CO2
n) 2Cu2O + C ---> 4Cu + CO2
o) 2Na + Cl2 ---> 2NaCl
p)2Fe + 3Cl2 ---> 2FeCl3
r) P4 + 5O2 ---> P4O10
91 4 91
2010-02-07T11:03:51+01:00
A) 4Cu + O2 ---> 2Cu2O
b) 4Al + 3O2 ---> 2Al2O3
c) 3H2 + N2 ---> 2NH3
d) 2K + Cl2 ---> 2KCl
e) 2CuO + C ---> 2Cu + CO2
f) H2 + Cl2 ---> HCl
g) N2O ---> N2 + O2
h) CH4 + 2O2 ---> CO2 + 2H2O
i) 2Pb + O2 ---> 2PbO
j) N2O3 + H2O ---> 2HNO2
k) 2Fe2O3 + 6H2 ---> 4Fe + 6H2O
l) 2SO2 + O2 ---> 2SO3
ł) 4NH3 + 3O2 ---> N2 + 6H2O
m) 2CO + O2 ---> 2CO2
n) 2Cu2O + C ---> 4Cu + CO2
o) 2Na + Cl2 ---> 2NaCl
p) 2Fe + 3Cl2 ---> 2FeCl3
r) P4 + 5O2 ---> P4O10
38 3 38
a) 4Cu + O2 ---> 2Cu2O
b) 4Al + 3O2 ---> 2Al2O3
c) 3H2 + N2 ---> 2NH3
d) 2K + Cl2 ---> 2KCl
e) 2CuO + C ---> 2Cu + CO2
f) H2 + Cl2 ---> HCl
g) N2O ---> N2 + O2
h) CH4 + 2O2 ---> CO2 + 2H2O
i) 2Pb + O2 ---> 2PbO
j) N2O3 + H2O ---> 2HNO2
k) 2Fe2O3 + 6H2 ---> 4Fe + 6H2O
l) 2SO2 + O2 ---> 2SO3
ł) 4NH3 + 3O2 ---> N2 + 6H2O
m) 2CO + O2 ---> 2CO2
n) 2Cu2O + C ---> 4Cu + CO2
o) 2Na + Cl2 ---> 2NaCl
p) 2Fe + 3Cl2 ---> 2FeCl3
r) P4 + 5O2 ---> P4O10