Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T11:07:56+01:00
*Diego Velázquez [ur. 6 czerwca 1599 w Sewilli, zm. 6 sierpnia 1660]

Był uznawany za najwybitniejszego malarza hiszpańskiego w XVII wieku, był nadwornym malarzem w Madrycie króla Filipa IV. Miał na koncie wiele obrazów rodziny królewskiej, obrazy religijne i malowidła o różnej tematyce, jednak liczba jego dzieł nie przekracza 170.

Dzieła: Wenus ze zwierciadłem, Kuźnia Wulkana, Triumf Bachusa, Portret młodzieńca z gałązką w dłoni.


*Bartolomé Esteban Pérez Murillo [ur. 31 grudnia 1617 w Sewilli, zm. 3 kwietnia 1682]

tworzył obrazy rodzajowe i religijne, a ilość jego dzieł określa sie na okolo 500. Zaraz po Diego Velázquez uznawany jest za największego mistrza malarstwa barokowego. Dzieła tego artysty stały się wzorem dla wielu późniejszych malarzy.

Dzieła: Ecce Homo, Madonna z różańcem, Święty Franciszek z Asyżu na modlitwie, Chłopiec z psem
1 3 1
2010-02-07T11:15:00+01:00
Hiszpania:
El Greco (1541-1614)
Był to jeden z najwybitniejszych przedstawicieli manieryzmu i baroku. Jego obrazy mają żywą kolorystykę i wyróżniają się ekspresją.W jego twórczości dominuje malarstwo religijne.
Dzieła: ''Trójca Święta'' ; ''Święty Piotr i Paweł''; ''Wniebowzięcie NMP'' ; ''Zwiastowanie''; ''Laokoon''


Bartolomé Esteban Pérez Murillo (1617-1682)
Barokowy malarz hiszpański. Pochodził z wielodzietnej rodziny.
Tworzył obrazy religijne oraz rodzajowe. W 1644 wstąpił do Bractwa Matki Boskiej Różańcowej. Pozostawił około 500 dzieł.
Dzieła: ''Madonna z różańcem'' ; ''Abraham i trzej aniołowie'' ; ''Niepokalane Poczęcie'' ; ''Święty Jan Boży'' ; ''Chłopiec z psem''
2010-02-07T14:10:52+01:00
El Greco ( ur. 1541 w Fodele lub w Kandii na Krecie, zm. 7 kwietnia 1614 w Toledo )

Malarz, rzeźbiarz i architekt pochodzenia greckiego. Jego obrazy są pełne ekstazy, mają żywą kolorystykę i wyróżniają się ekspresją.
W jego twórczości przeważa malarstwo religijne . Zajmował się również projektowaniem architektury i rzeźba.

dzieła
-Obnażenie z szat
-Wniebowzięcie NMP
-Trójca Święta
-Portret szlachcica

Diego Velázquez ur. 6 czerwca 1599 w Sewilli, zm. 6 sierpnia 1660 w Madrycie

malarz hiszpański, epoki baroku, portrecista

Jego dzieła stały się inspiracja dla wielu malarzy. Był bardzo wybitnym malarzem hiszpańskim, został nadwornym malarzem króla. Na początku kształcił się na humanistę, jednak szybko zdecydował że jego powołaniem jest malarstwo.

Dzieła
-Poddanie Bredy
-Wenus ze zwierciadłem
-Chrystus w domu Marii i Marty
-Śniadanie
1 5 1