Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T11:10:50+01:00
A = 4cm
b = 5cm
c = 7cm
Obwód₁ = 40cm
Obwód ₂= 4cm+5cm+7cm=16cm
k = Obwód₁ : Obwód₂ = 40cm : 16cm = 2,5

a = 2,5*4cm = 10cm
b = 2,5*5cm = 12,5cm
c= 2,5*7cm =17,5cm

odp. Boki to 10cm . 12,5cm . 17,5cm
4 5 4
2010-02-07T11:18:18+01:00
Obwod to suma wszystkich bokow
dobrze przepisalas zadanie...??
trojkat ma 3 boki i wierzcholki
40:3=13 1/3 cm
to bedzie trojkat o rownych bokach a jak chceszz nie o rownych
to bedzie:
19 2/3 cm,15 1/3 cm,15 cm.

Mysle ze pomoglam:):)
2 3 2
2010-02-07T11:22:17+01:00
Najlepiej narysuj trójkąt i zaznacz je literami np.
k= 4cm
l = 5cm
m = 7cm
Obw.= 40cm
Obw.= 4cm+5cm+7cm=16cm
Obw. : Obw. = 40cm : 16cm = 2,5
k = 2,5*4cm = 10cm
l = 2,5*5cm = 12,5cm
m= 2,5*7cm =17,5cm
Odpowiedzi:
Pierwszy bok:10cm
Drugi bok:12,5cm
Trzeci bok:17,5cm

1 5 1