Ania i Bogdan ważą razem 70 kg. Gdyby Ania przytyła 4 kg,a Bogdan 3 kg schudł,to oboje ważyliby tyle samo. Ile waży Ania,a ile Bogdan.
Zadanie 8 str.104 podręcznik matematyka z plusem do 2 gimnazjum.

x- waga Ani
y-waga Bogdana.

Proszę o dalsze obliczenia.
Daję naj :))

2

Odpowiedzi

2010-02-07T11:21:01+01:00
X+y=70
x+4=y-3

x+y=70
x-y+4=-3

x+y=70
-x+y=7

2y=77

y=38.5
x=31.5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T11:21:28+01:00
X+y= 70kg
x=70-y
x+4=y-3
70-y+4=y-3
-y-y=-3-74
-2y=-77 /;(-2)
y = 38,5
x= 70-38,5 = 31,5

Spr. 31,5+38,5 = 70
70 = 70

31,5 + 4 = 38,5 - 3
35,5 = 35,5

odp. ania wazy 31,5kg a bogdan 38,5kg