Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T11:33:25+01:00
Wiersz boleslawa lesmiana przedstawia obraz nieba ktory jest daleki od biblijnych czy uksztaltowany na ich podstawach potocznych wyobrazen.Lesmianowska wizja rozni sie od obecnie przyjetej pustą i istnieniem czasu.Chistoria opowiadana jest jedynie pretekstem do filozoficznych rozwazan o zyciu i smierci .SZczesciem dla czlowieka jest zycie na ziemi ,rodzina ,dom, milosc.w tym wierszu a ni taki bóg a ni takie niebo nie zachwycily Urszulki.
3 2 3
2010-02-07T11:35:52+01:00
ANALIZA:
Budowa: Wiersz jest zbudowany z dwunastu dwuwersowych strof. Każdy z nich liczy 13 sylab. Występują tu rymy parzyste, żeńskie (pustkowie - głowie). Średniówka jest po 7 sylabie ("Zbliż się do mnie Ur - szu - lo!. Akcent pada na przedostatnią sylabę wersu i przedostatnią sylabę przed podziałęm wewnątrzwersowym.

ŚRODKI ARTYSTYCZNE:

oksymoron - "niebiosów pustkowie"
porównanie - "poglądasz jak żywa"
epitet - "donice rozkwitłego ziela"
metafora - "i ja, gdy gwiazdy do snu poukładam w niebie"
8 5 8