W zabawie na przeciąganie sznura uczestniczy czterech zawodników. Dwaj z nich ciągną sznur w jedną stronę siłami F=330 N i F=380 N, a pozostali dwaj ciągną w przeciwną stronę siłami F=300 N i F=450 N . Jaka jest wartość siły wypadkowej działającej na sznur ??

Proszę o dokładne obliczenia na poziomie klasy 3 gimnazjum.
Z góry dzięki ;*

2

Odpowiedzi

2010-02-07T11:33:44+01:00
D: Sz=? W:
F1=330N Fw=? Fw=(F1+F2)-(F3+F4)
F2=380N
F3=300N
F4=450N
roz.

Fw=(330+380)-(300+450)
Fw=710-750
Fw=40N
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T11:39:34+01:00
F₁=330N
F₂=380N
F₃=300N
F₄=450N

F-siła wypadkowa
F=(F₃+F₄)-(F₁+F₂)
F=(300N+450N)-(330N+380N)
F=750N-710N
F=40N
Odp.Wartość siły wypadkowej działającej na ten sznur jest równa 40N