WYRAŻENIA ALGEBRAICZN

Zadanie1
Zapisz:
a)sześcian liczby a,
B) połowę sumy liczb a i b,
c)liczbe o 5 mniejsza od połowy liczby x
d) liczbe wieksza o 10 od liczby trzy razy mniejsza od x
e) liczbe o a mniejsza od b
f) liczbe x razy wieksza od y


Prosze pomozcie Nie rozumiem tego :(

3

Odpowiedzi

2010-02-07T11:35:56+01:00
A) a do potegi 6
b) 0.5a i 0.5b
c) 0.5x-5
d) 10*x:3
e) b-a
f) x*y
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T11:49:02+01:00
A) a³
b)(a+b)/2
c)(x/2)-5
d)(x/3)+10
e)b-a
f) y × x
2010-02-07T11:54:34+01:00
A. a³
b.(a+b)÷2
c.(x÷2)-5
d.(x÷3)+10
e. b-a
f. y × x