Odpowiedzi

2009-10-08T18:27:35+02:00
A wiec tak :
1. Zbiera się ciborę papirusową (cyperus papyrus) z rodziny turzycowatych, która rośnie tropikalnej Afryce i w rejonie Morza Śródziemnego przede wszystkim na błotach nad Nilem.
2. Dolną część trójkątnej łodygi o grubości ręki i wysokości 4 - 5 m tnie się na cienkie, około 1,5 cm szerokie paski i układa obok siebie na desce.
3. Drugą warstwę takich pasków układa się poprzecznie do pierwszych.
4. Przez ubijanie i ściskanie powstaje arkusz. Wypływający przy tym sok zawierający skrobię wiąże całość.
5. Następnie arkusz prasuje się i suszy. Przez sklejenie pojedynczych arkuszy powstaje zwój.
22 4 22
2009-10-08T20:23:59+02:00
Papirus - materiał pisarski, wyrabiany z włókien rośliny cibory papirusowej rosnącej w delcie Nilu.
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T20:52:19+02:00
1.Drzewo (Cyperus Papyrus) Cibora papirusowa
2. Usuwanie kory z łodygi.
3. Dzielenie łodygi igłą na cieniutkie lecz jak najszersze paseczki.
4. Sklejanie paseczków na zwilżonej wodą Nilową desce.

Gotowe
42 4 42