Czy ktoś moze mi wytłumaczyć to zadanie?
Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemie a jedna trzecia rozwiazuje krzyzówki wsród pozostałych szesciu słuchaczy pięc osób czyta ksiązkę i tylko jedna studentka pilnie notuje.Ilu studentów jest obecnych na tym wykładzie?

hElp!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T11:55:00+01:00
½x-drzemie
⅓x-rozwiązuje krzyżówki
6-pozostali
½x+⅓x+6=x/*6
3x+2x+36=6x
5x-6x=-36
-x=-36/:(-1)
x=36
;)
2010-02-07T11:55:13+01:00
No patrz ! przypuscmy ze cala ilosc studentow jest x bo nie wiemy ile ich jest.
czyli tak, 0,5 x to uczniowie ktorzy drzemia, a 1/3x rozwiazuje krzyzowki. no i zostalo 6 sluchaczy.
czyli teraz tak, skoro wszystkich jest x to tzreba odjac od x tych co drezmia i tyc co rozwiazuja krzyzowki i wyjdzie ile uczniow jest grzecznych.

x- 1/2x - 1/3x=1/6x

1/6x = 6 / 1/6 ( nie wiem czy to widac ale tu jest podzielic na jedna szosta)
x= 36

odp. wszystkich uczniow jest 36 ;) i koniec.
2010-02-07T12:00:08+01:00
50% studentów drzemie
1/3 rozwiązuje krzyżówki
5 osób czyta
1 słucha


100%-(50%+1/3) = 100%- (1/2 + 1/3)=100%- 83,3%= 16,7%

6 osób= 16,7%
1%= 2,8
100%= 280 osób

Odp: Na wykładzie jest 280 studentów.
1 1 1