Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T12:01:49+01:00
X- ta liczba
2/3x-1i1/4= 1i1/5:1i4/5
2/3x-5/4=2/3
2/3x=2/3+5/4
2/3x=23/12/:2/3
x=2i7/8
4 3 4
2010-02-07T12:02:18+01:00
X- szukana liczba

(2/3 x - 1 1/4) × 1 4/5 = 1 1/5

(2/3x -5/4) × 9/5= 6/5
6/5x - 9/4 = 6/5
6/5x = 6/5 + 9/4
6/5x =24/20 + 45/20
6/5x = 69/20 / × 5/6
x = 23/8

spr.
2/3x 23/8 = 23/12
23/12 - 5/4 = 2/3
2/3 x 9/5 = 6/5 = 1 1/5

Szukana liczba to 23/8 czyli 2 całości i 7/8
1 5 1