A) Na lekcji wf. 3/4 chłopców z klasy 6 grało w piłkę nożną. Pozostałych czterech chłopców kibicowało swoim kolegom. Ilu chłopców było w tej klasie??

b) Ilu uczniów było w tej klasie, jeżeli liczba dziewczynek staniwiła 5/4 liczby chłopców??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T11:56:29+01:00
A)1/4=4
4/4=16
odp.Było 16 chłopców w tej kalsie.

b)5/4=16+4=20
20+16=36
odp. w tej klasie było 36 uczniów.

Myślę ż e pomogłam:)
1 1 1
2010-02-07T11:56:43+01:00
3/4x+4=x
3/4x-x=-4
-1/4x=-4 /*(-4)
x=16

odp; chlopcow bylo 16.

5/4*16=20
16+20 = 36
odp w tej klasie bylo 36 uczniow.
1 1 1