Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T12:03:01+01:00
W celu obalenia konstytucji,3 maja 1791 roku doszło do uchwalenia Konstytucji przez Sejm Czteroletni,uczyniła ona Z Rzeczypospolitej Polskiej monarchię.Likwidowała odrębność korony,wprowadzała trójpodział władzy na:ustawodawczą,sądowniczą,wykonawczą;D
5 5 5
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T12:04:51+01:00
Przyczyny Konfederacji Targowickiej:
1. Uchwalenie Konstytucji 3 maja 1791 (przez sejm)
Dzięki temu Polska stała sie monarchą konstytucyjną.
a) zniesiono Koronę i Wielkie Księstwo Litewskie
b) wprowadzono władzę ustawodawcą, wykonawczą i sądowniczą
2. konfederacje zawarto w Targowicy 1792r.
-Ograniczono prawa i przywileje szlachcie
2 5 2