Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T12:05:11+01:00
Hutnik miał złom żelaza zawierający 4% krzemu oraz złom żelaza zawierający 6% krzemu. Ile musi wziąć żelaza każdego rodzaju, aby otrzymać 100 kg stopu zawierającego 5% krzemu?

x*4%+ y*6% = 100*5%
x+y=100
x = 100-y

(100-y)*0,04 + y*0,06 = 100*0,05

4-0,04y + 0,06y = 5

0,02y = 1
y = 50kg

x = 100-50 = 50kg
74 4 74
2010-02-07T12:07:10+01:00
Xkg 4%
xkg 6%
100kg 5%
x0,04+x0,06=5 /*10
x=50
należy użycz po 50 kilo obu stopów
28 3 28
2010-02-07T12:14:34+01:00
X- krzem 4%
y-krzem 6%

x+y=100
0,04x+0,06y=0,05*100

x+y=100
0,04x+0,06y=5

x+y=100/*-4
0,04x+0,06y=5/*100

-4x+-4y=-400
4x+6y=500
po dodaniu:
2y=100/:2
y=50

x+y=100
x=100-50
x=50
y=50

Odp: Musi wziąść po 50 kg każdego rodzaju żelaza.
21 3 21