Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T12:01:35+01:00
Tragedia antyczna rozwineła się z obchodów tzw.dionizji czyli święta na cześć boga Dionizjosa.Najwazniejsze cechy taragedii antycznej to:
-zachowanie zasady trzech jedności9miejsca,czasu,akcji)
-wystepuje konfilkt tragiczny
-występuje chór
-mała ilość bohaterów
-śmierć bohaterów nie jest pokazywana bezpośrednio na scenie
-bardzo słabe rozbudowane didaskalia
-najważniejsze części to stasimony i epejsodiony;)
2 2 2
2010-02-07T12:04:41+01:00
Wielkie dionizje-miasto(wiosną)
małe dinizje - wież (zimą)

to są pieśni skaładane ku czci dionizosa
DYTYRAMB

Dionizos-bóg winnej ratorośli
Stały element to występ chóru, który spiewał dytyramb i tańczył w ogkół outarza
pieśni te opierały sie anh dialogi chóru a jego przewodnikiem był Koryfeusz. Pieśniarze byli ubrani w kożle skóry . zawne satyrami,
tragedia pochodzi od słowa tragos = kozioł
1 1 1