Pan Kowalski złożył na rocznej lokacie w Banku Swojskim 20 000 zł . O ile procent więcej wyniosłyby odsetki od kwoty wpłaconej przez pana Kowalskiego , gdyby wybrał Bank Lokat ?
Bank Swojski - oprocentowanie w stosunku rocznym ma 2%
Bank Lokat - oprocentowanie w stosunku rocznym ma 3,75 %

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T12:02:08+01:00
20 000 * 0,02 = 400zł -> odsetki po roku w banku swoiskim
20 000 * 0,0375= 750 zł -> odestki po roku w banku lokat

400 - 100%
750- x
x= 750*100/400 = 187,5%
187,5 - 100 = 87,5 %

odp: odsetki w banku lokat wyniosly by o 87,5 % wiecej niz w banku swoiskim.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T12:04:47+01:00
2% z 20000zł= 0,02 ×20000zł=400zł
3,75% z 20000zł=0,0375 × 20000zł =750zł

1 1 1