Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-08T18:36:01+02:00
Uważam, że kodeks Hammurabiego był sprawiedliwy ponieważ opierał się na zasadzie "oko za oko, ząb za ząb" . Był on jednym z ważniejszych osiągnięć Babilończyków. Kodeks był sprawiedliwy a zarazem surowy, np.

"Jeśli ktoś kogoś oskarżył o zabójstwo i tego nie udowodnił, poniesie karę śmierci"
"Jeśli złodziej coś ukradł i nie ma za co zapłacić, zostawał zabity"

1 5 1
2009-10-08T18:38:02+02:00
Był sprawiedliwy, ale w niektórych jego zasadach, aż do przesady.
Napisze ci kilka jego praw z kodeksu:

a)słuszne:
"Jeśli ktoś ukradł albo bydlę, albo owcę, ablo osła, albo wieprza, albo łódz czy jest to boże, czy jest to pałacu, zapłaci trzydziestokrotną tego"
"Jeśli wybił obywatel ząb obywatela równego sobie, nalezy wybić jego ząb"
Uważam to za słuszne, jesli ktoś zrobiłby to specjalnie, zrozumiałby jaką krzywde uczynił temu, gdyby na własnej skórze przekonał się jak to jest. Ale jesli zrobiłby to niechcąco, to tak nie uważam.

b) zbyt surowe:
"Jeśli ktoś kogos oskarżył o zabójstwo i tego nie udowodnił, poniesie karę śmierci"
Jeśli złodziej coś ikradł i nie ma za co zapłacić, zostawał zabity

Jak widzisz był sprawiedliwy, ale także surowy.
1 5 1