W hurtowni rowerów stały rowery dziecięce i rowery młodzieżowe. Rowery dziecięce miały 3 koła , a rowery młodzieżowe 2 koła. wszystkich rowerów było 61, a kół 147. Ile rowerów każdego rodzaju było w hurtowni ?? układ równań

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T12:14:16+01:00
X-rowery dziecięce
y-rowery młodzieżowe
x+y=61/*-2
3x+2y=147
-2x-2y=-122
3x+2y=147
dodajemy stronami, czyli
x=25
2y=147-25
2y=122/:2
y=61
x=25
y=61
1 1 1
2010-02-07T12:19:38+01:00
X- liczba rowerów dziecięcych
y- liczba rowerów młodzieżowych

x+y=61/ *-2
3x+2y=147

x=61-y
3(61-y)+2y=147

x=61-y
184-3y+2y=147

x=61-y
-y=-37

x=24
y=37
Odp. Rowerów dziecięcych było 24, a rowerów młodzieżowych 37.