Odpowiedzi

2010-02-07T12:21:44+01:00
-x+y=4/*2
2x-2y=8

-2x+2y=8
2x-2y=8
po dodaniu wychodzi że:
0=16
a to nie jest prawdą więc ten układ nie ma rozwiązania (jest sprzeczny)

jest to układ ,,b"
2010-02-07T12:22:05+01:00
Nie można rozwiązać układu B, bo:

-x + y = 4
2x - 2y = 8

-x = 4 - y / x (-1)
2x - 2y = 8

x = -4 + y
2(-4 + y) - 2y = 8

x = -4 + y
-8 + 2y - 2y = 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T12:25:50+01:00
Rozwiązujemy oba układy metodą przeciwnych współczynników
a)x+2y=2
-x+y=4
dodajemy oba układy
______________
0+3y=6
3y=6
y=2
x+4=2
x=-2
układ ma rozwiązanie

b)-x+y=4
2x-2y=8
pierwszy wiersz razy 2
-2x+2y=8
2x-2y=8
___________
0+0=16
układ nie ma rozwiązania

c)x+2y=2
x-y=4
pierwszy wiersz razy-1
-x-2y=-2
x-y=4
__________
0-3y=2
-3y=2
y=-2/3
x+2*(-2/3)=2
x-4/3=2
x=2+4/3
x=3 i 1/3
układ ma rozwiązanie

d)-x+y=4
x-y=-4
__________
0+0=0
układ nie ma rozwiązania