Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T12:33:21+01:00
Militaryzm -ma trzy zastosowania :

-jest to agresywna polityka zewnętrzna'
-militaryzm to też styl zachowania, (społeczny i socjologiczny), charakteryzujący np. dla młodego wieku chłopców bawiących się w wojnę
-jest to tendencja w polityce wewnętrznej


Autorytaryzm
-system rządów bezpartyjnych, opartych na autorytecie charyzmatycznego przywódcy,

Totalitaryzm
-system rządu dążący do całkowitej władzy nad społeczeństwem

Demokracja
-ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli.czyli są głosowania ,decyduje większość

Sanacja
-potoczna nazwa rządzącego obozu piłsudczykowskiego

Izolacjonizm
-kierunek polityki zagranicznej sprowadzający się do obrony interesów i bezpieczeństwa własnego państwa.

Faszyzm
-doktryna polityczna powstała w okresie międzywojennym we Włoszech, sprzeciwiająca się demokracji parlamentarnej, głosząca kult państwa.Faszyzm podkreślał wrogość wobec zarówno liberalizmu, jak i komunizmu


NSDAP
-niemiecka partia polityczna, zwana kolokwialnie nazistowską, sprawująca totalitarną władzę w III Rzeszy

Rasizm
-pseudonaukowa ideologia oraz wypływające z niej zachowania przyjmujące założenie wyższości niektórych ras ludzi nad innymi

Nazizm
-totalitarna ideologia Niemieckiej Narodowo-Socjalistycznej Partii Robotników (NSDAP), pochodna od faszyzmu



No to tyle to są takie pojęcia aby wykuć i zdać :) jeżeli potrzebuje szerszego polecam wikipedie bo na tym sie wzorowałem
2 5 2
2010-02-07T12:38:58+01:00
*militaryzm - w polityce wewnętrznej polega na rozbudowaniu potencjału militarnego do przekroczenia rzeczywistych potrzeb

*autorytaryzm - system rządów, w których nie ma parti ( system rządów bezpartyjnych)

*totalitaryzm - system rządu, który dąży do całkowitej władzy np. nad społeczeństwem

* demokracja - system rządów, w których władzę stanowi większość obywateli

*sanacja - potoczna nazwa osoby, która rządzi obozem piłsudczykowskim

*izolacjinizm - polityka zagraniczna która kieruje się dobrem interesów własnego państwa oraz jego bezpieczeństwa

*faszyzm - polityka która powstała w okresie międzywojennym, sprzeciwiająca się demokracji parlamentarnej

*NSDAP - Narodowosocjalistyczna Niemiecka Partia Robotników - partia nazistowska

*rasizm - nietolerowanie ludzi o innych rasach, wywyższanie swojej

*nazizm - narodowy socjalizm, którego twórcą był A. Hitler

Licze na naj ;DD pzdr ;]
1 5 1