Siemka mam problem z zadaniem z ALGEBRY ;P (matma)

10.*
Paweł jest cztery razy młodszy od dziadka. Ile razy był młodszy od dziadka, gdy był dwa razy młodszy, niż jest teraz.
Wskazówka: Oznacz przez a wiek Pawła, gdy był dwa razy młodszy niż tera.

Proszę o szybką odpowiedz i dobre wyjaśnienie zadania .
Z góry dziękuje !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T12:29:13+01:00
A - wiek Pawła ,gdy był dwa razy młodszy niz teraz
2a - wiek Pawła teraz
2a-a - różnica wieku u Pawła
d = 4 * 2a = 8a - wiek dziadka teraz
Wcześniej (czyli 2a-a lat temu) miał:
8a - (2a - a) = 8a - a = 7a
więc był 7 razy starszy


=)
2010-02-07T12:29:47+01:00
A - wiek Pawła ,gdy był dwa razy młodszy niz teraz
2a - wiek Pawła teraz
resztę masz we wiadomości