Oblicz objętość prostopadłościanu o wymiarach a) 10cm * 20 cm * 0,5cm b)2,5dm * 4 dm * 1 cm c) 1m * 30cm * 20 cm d) 1cm * 1 dm*1m Zwrócie uwage na jednostki i proszę o obliczenia na poziomie szkoły podstawowej klasy szóstej(12lat) z góry dzięki

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T12:35:07+01:00
A)10cm * 20 cm * 0,5cm=100cm(do kwadratu)
b)2,5dm * 4 dm * 1 cm=25cm*40cm*1cm=10000cm(do kwadratu)
c) 1m * 30cm * 20 cm=100cm*30cm*20cm=60000cm(do kwadratu)
d) 1cm * 1 dm*1m=1 cm*10cm*100cm=1000cm(do kwadratu)

Myślę że pomogłam!!

Wynik podałam w cm a jeżeli chcesz w decymetrach to:
a)10cm * 20 cm * 0,5cm=10dm(do kwadratu)
b)2,5dm * 4 dm * 1 cm=25cm*40cm*1cm=1000dm(do kwadratu)
c) 1m * 30cm * 20 cm=100cm*30cm*20cm=6000dm(do kwadratu)
d) 1cm * 1 dm*1m=1 cm*10cm*100cm=100dm(do kwadratu)

A jeżeli w metrach to:
a)10cm * 20 cm * 0,5cm=1m(do kwadratu)
b)2,5dm * 4 dm * 1 cm=25cm*40cm*1cm=100m(do kwadratu)
c) 1m * 30cm * 20 cm=100cm*30cm*20cm=600m(do kwadratu)
d) 1cm * 1 dm*1m=1 cm*10cm*100cm=10m(do kwadratu)
1 5 1
2010-02-07T12:36:30+01:00
Ej, wystarczy te 3 jednostki pomnożyć przez siebie.
zrobisz to na zwykłym kalkulatorze.
1 5 1
2010-02-07T18:21:13+01:00
A)
10cm*20cm*0,5cm=100cm{sześciennych}

b)
2,5dm*4dm*1cm=25cm*40cm*1cm=100cm{sześciennych}

c)
1m*30cm*20cm=100cm*30cm*20cm=60 000cm{sześciennych}

d)
1cm*1dm*1m=1cm*10cm*100cm=1000cm{sześciennych}
1 5 1