Odpowiedzi

2009-10-08T18:42:25+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-08T18:44:37+02:00
Zapisz treść poniższej informacji w postaci wyrażenia algebraicznego :
Cena hurtowa podręcznika jest o "b"% niższa od ceny detalicznej , ile kosztuje 30 podręczników w cenie hurtowej , jeśli jeden podręcznik w detalu kosztuje "a" zł?

x - cena hurtowa, a - cena detaliczna
30(x+b%*a)=30a
30x=30a-b%*a
30x=30a-(b/100)*a
30x=(30-(b/100))*a
30x={[3000-b]a}/100