1. Dopisz jak najwięcej wyrazów pokrewnych, w których ch występuje w środku wyrazu.
chronić-
chlapać-
chrupać-
chłodzić-
chować-
chwiać-
chwalić-
2.Do podanych wyrazów pochodnych dopisz wyrazy podstawowe.
...........-schody
...........-schabowy
...........-schematuczny
...........-schlebianie
...........-schludnie
..........- schron
...........-schowek
...........-schnięcie

3

Odpowiedzi

2010-02-07T12:44:36+01:00
1.

chronić- ochronić
chlapać- pochlapać
chrupać- pochrupać
chłodzić- ochłodzić
chować- zachować
chwiać- zachwiać
chwalić- uchwalić

2.

schodek -schody
schab -schabowy
schemat -schematyczny
schlebiać -schlebianie
schludność -schludnie
..........- schron
...........-schowek
schnie -schnięcie



3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T12:44:54+01:00
Chronić - ochraniać ochronic
chlapać ochlapać pochlapać
chrupać schrupać
chłodzić schłodzić
chować schować schowane
chwiać zachwiać
chwalić pochwalić zachwalać

2.
schody schód
schabowy schab
schematyczny schemat
schlebianie
schron chronić
schwek chować
schniecie schnąc
7 4 7
2010-02-07T12:51:11+01:00
Chronić-ochronić
chlapać - ochlapać
chrupać - pochrupać
chłodzić - ochłodzić
chować - schować
chwiać - zachwiać
chwalić - pochwalić

schody schód
schabowy schab
schematyczny schemat
schlebianie
schron chronić
schwek chować
schniecie schnąc
1 5 1