Równania oto przykłady:
1. 0.2x+0,3=1,3
2. 5x-0,8=0,1+2x
3. 8x-0,2=8x-0,1
4. 0,01x+17=-0,16x
5. -0,07(10x-1)=0,3x
6. 0,83x+0,82=0,23x+1.52
7. 0,6x+2(0,1x-0,1)=0,2(x+1)
8. 0,7(x+2)=0,4(x+1)+0,3+1
9. 0.15(2x+4)=2(1.3+0,3x)-0,6
10. 0,1(x+1)-0,05(3x-10)=0,4-0,35x

Kto pierwszy rozwiąże to dam mu naj..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:45:58+01:00
1. 0.2x+0,3=1,3
0,2x=1,3-0,3
0,2x=1
x=5
2. 5x-0,8=0,1+2x
5x-2x=0,1+0,8
3x=0,9
x=0,3
3. 8x-0,2=8x-0,1
8x-8x=-0,1+0,2
zero
4. 0,01x+17=-0,16x
0,01x+0,16x=-17
0,17x=-17
x=-100
5. -0,07(10x-1)=0,3x
-0,7x+0,07-0,3x=0
-x=-0,07
x=0,07
6. 0,83x+0,82=0,23x+1.52
0,83x-0,23x=1,52-0,82
0,6x=0,7
x=7/6
7. 0,6x+2(0,1x-0,1)=0,2(x+1)
0,6x+0,2x-0,2=0,2x+0,2
0,8x-0,2x=0,2+0,2
0,6x=0,4
x=4/6=2/3
8. 0,7(x+2)=0,4(x+1)+0,3+1
0,7x+1,4=0,4x+0,4+0,3+1
0,7x-0,4x=1,7-1,4
0,3x=0,3
x=1
9. 0.15(2x+4)=2(1.3+0,3x)-0,6
0,3x+0,6=2,6+0,6x-0,6
0,3x-0,6x=2-0,6
-0,3x=1,4
x=-14/3
10. 0,1(x+1)-0,05(3x-10)=0,4-0,35x
0,1x+0,1-0,15x+0,5=0,4-0,35x
0,1x-0,15x+0,35x=0,4-0,5-0,1
0,3x=-0,2
x=-2/3
2010-02-07T13:58:39+01:00
1. 0.2x+0,3=1,3
0,5x=1,3 /:0,5
x=2,6
2. 5x-0,8=0,1+2x /+0,8
5x=0,9+2x /-2x
3x=0,9 /:3
x=0,3
3. 8x-0,2=8x-0,1 /+0,2
8x=8x+0,1 /-8x
0=0,1 - ROWNANIE SPRZECZNE
4. 0,01x+17=-0,16x /-17
0,01x=-0,16x-17 /+0,16x
0,17x=-17 /:0,17
x=-100
5. -0,07(10x-1)=0,3x
-0,7x+0,07=0,3x /-0,07
-0,7x=0,3x-0,07 /-0,3x
-x=-0,07 /×(-1)
x=0,07
6. 0,83x+0,82=0,23x+1.52 /-0,82
0,83x=0,23x+0,7 /-0,23x
0,6x=0,7 /:0,6
x=7/6
7. 0,6x+2(0,1x-0,1)=0,2(x+1)
0,6x+0,2x-0,2=0,2x+0,2
0,6x=0,4 /;0,6
x=4/6
8. 0,7(x+2)=0,4(x+1)+0,3+1
0,7x+1,4=0,4x+0,4 +0,3+1
0,7x+1,4=0,4x+1,7 /-0,4x
0,3x+1,4=1,7 /-1,4
0,3x=0,3 /:0,3
x=1
9. 0.15(2x+4)=2(1.3+0,3x)-0,6
3x+0,6=2,6+0,6x-0,6
3x+0,6=2+0,6x /-0,6x
2,4x+0,6=2 /-0,6
2,4x=1,4 /:2,4
x=1,4/2,4
10. 0,1(x+1)-0,05(3x-10)=0,4-0,35x
0,1x+0,1-0,15x+0,5=0,4-0,35x
0,1x-0,15x+0,35x=0,4-0,5-0,1
0,3x=-0,2
x=-2/3