Odpowiedzi

2010-02-07T13:15:01+01:00
A) po skróceniu:
10y+2x=-10
25y+2x=-70 /*(-1)

10y+2x=-10
-25y-2x=70

-15y=60
y=-4

10y+2x=-10, -40+2x=-10, -10-40=2x,

x=-25

b)x=11-4y
22-8y+5y=10
-3y=-12
y=4

x+16=11
x=11-16,
x=-5

C) -X+2,5Y=-5 /*7
7x-4y=8

-7x+17.5y=-35
7x-4y=8

13.5y=27
y=2

7x=16
x=16/7
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T13:21:07+01:00
1)
{10(y+2) + 3(x-5) = x - 5
{25(y+2) +3(x-5) = -10
{10y+20+3x-15=x-5
{25y+50+3x-15=-10
{10y+3x-x=-5-20+15
{25y+3x=-10-50+15
{10y+2x=-10/*3
{25y+3x=-45/*(-2)
{30y+6x=-30
{-50y-6x=90
_______________podkreślasz, bo x się skrócą
-20y=60/:(-20)
y=-3
10(y+2) + 3(x-5) = x - 5 podstawiasz -3 pod y, aby wyliczyć x
10(-3+2)+3(x-5)=x-5
-30+20+3x-15=x-5
3x-x=-5+30-20+15
2x=20/:2
x=10
{x=10
{y=-3
2)
{x+4y = 11/*(-2)
{2x + 5y =10
{-2x-8y=-22
{2x+5y=10
________________podkreślasz, bo x się skrócą
-3y=-12/:(-3)
y=4
x+4y = 11 podstawiasz 4 pod y, aby wyliczyć x
x+4*4=11
x+16=11
x=11-16
x=-5
{x=-5
{y=4
3)
{-2x + 5y= -10/*7
{7x - 4y =8/*2
{-14x+35y=-70
{14x-8y=16
___________________podkreślasz, bo x się skrócą
27y=-54/:27
y=-2
7x - 4y =8 podstawiasz -2 pod y, aby wyliczyć x
7x-4*(-2)=8
7x+8=8
7x=8-8
7x=0/:7
x=0
{x=0
{y=-2
Pozdrawiam:)




2010-02-07T13:25:57+01:00
A)
{10(y+2) + 3(x-5) = x - 5
{25(y+2) +3(x-5) = -10

10y+20+3x-15=x-5
25y+50+3x-15=-10

10y+3x-x=-5-20+15
25y+3x=-10-50+15

10y+2x=-7 /*(-2,5)
25y+3y=-45

-25y-5x=17,5
25y+3x=-45

8x=-27,5 /:8
x=-3,44

25y+3y=-45
25y+3*(-3,44)=-45
25y-10,32=-45
25y=-45+10,32
25y=-34,68 /:25
y=-1,39

x= -3,44
y= -1,39

b)
{x+4y = 11 /*(-2)
{2x + 5y =10

-2x-8y=-22
2x+5y=10

-3y=-12 /:(-3)
y=4

2x+5y=10
y=4

2x+5*4=10
2x+20=10
2x=10-20
2x=-10 /:2
x=-5

y=4
x=-5

c)
{-2x + 5y= -10 /*3,5
{7x - 4y =8

-7x+17,5y=-35
7x-4y=8

13,5y=-27 /:13,5
y=-2

7x-4y=8
y=-2

7x-4*(-2)=8
7x+8=8
7x=8-8
7x=0 /:7
x=0

y=-2
x=0