Zad.1
Nazwij cechy umysłu adasia

Chodzi o lekturę ,,Szatan z siódmej klasy''
proszę o pomoc
5 gwiazdek(kazdemu kto pomoze) + najlepsze :)

PS: Wyjaśnicie mi co to znaczy zdanie złożone pojedyncze i równoważnik zdania ? :D (zapomniało sie :p)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-07T13:07:04+01:00
Zad 1
bystry
spostrzegawczy
sprytny
mądry
Ps.
zdanie pojedyńcze to np. bez : ale... z... i... itp.
Równoważnik to zdanie bez czasownika
2 5 2
2010-02-07T13:11:39+01:00
Zdanie pojedyncze to zdanie zawierające jedno orzeczenie (czasownik) np. Mama gotuje obiad.

Zdanie złożone to zdanie zawierające więcej niż jedno orzeczenie (czasownik) np Mama poszła po zakupy i ugotowała pyszny obiad.

Równoważnik zdania to wypowiedzenie, które nie zawiera orzeczenia (czasownika). Np. "Przelot samolotu nad oceanem".
1 5 1