Odpowiedzi

2010-02-07T13:15:03+01:00
R=20kΩ=20000Ω
U=3V
P=?
P=U*I
I=U/R=3V/20000Ω=0,00015A
P=3V*0,00015A=0,00045W=0,45mW
m - mili
1W=1000mW
1mW=0,001W
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-07T13:33:14+01:00
Odp.
Dane:
R=20[kiloom]=20000[om];
SEM=U=3[V];
P=W/t;
W=UIt;
P=UI; z prawa Ohma:I=U/R;
P=U*(U/R)=U2/R;
jednostka:
[P]=[(V2)/(om)]=[W]-wat;
Obliczeni:
P=9/20000=0,00045[W];
Odp.Moc potrzebna do zasilania kalkulatora wynosi P=0,45[mW]-miliwata.
1 5 1